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MacOSX版日本語バージョン ベータテスト開始 |
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Hum..., My explanation does not seem to have been enough.
Ken does not have to mind that it is harf-width char. or full-width char. Because it is a problem of Japanese resource itself, it is settled by transmitting the resource that we revised to Hash. ( That reminds me a master resource for v13 does not seem to yet arrive. ) OT:It is natural that Ken was confused. Japanese encoding confuses even Japanese people,too. If I mention it specially, and harf-width and full-width come with a problem of YenMark and Backslash more... It seems to become strange. and problems escalated in incompatible Unicode code pages. want Ken to mind only a problem of text wrap ( or space for indication ) in some textfields when it used a Japanese resource after a revision. but,I think that it is good choice that decided to use Hiragino Maru. visibility such as PW becomes considerably good. 私の説明が十分ではなかったようです。 Kenは半角か全角かを気にする必要はありません。 これは日本語リソースそのものに由来する問題だからです。我々が修正した日本語リソースを Hashに送付することで解決します。(そういえば、v13用のマスターリソースファイルがまだ届いていないようですよ) Kenは、我々が修正した日本語リソースを使用した時に発生するであろう、テキストフィールドの折り返し(または表示スペース)の問題だけ気にしていてください。 でも、ヒラギノ丸を使うのはよい選択だと思います。 PWなどがとても見やすくなりました。 |
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Haruumiさん、私は同意します。
問題は、Kenが日本語の符号化のエキスパートでないということです。 私は半角キャラクターに関して彼に話しました、そして、彼は解決策を見つけるために働いています。うまくいけば、彼が間もなく、仮名スタイルを変更することができます。 差し当たり、私の要求によって、Kenは現在のv13字体をHiragino KakuからHiragino Maruに変えています。それは最終解決ではありません。しかし、それはスクリーンでよりよく見えるはずです。それをダウンロードして、比較してください。 http://www.hash.com/forums/index.php?showtopic=22274 従来と同様同じ.LNGファイルを使用することができます。 I agree, Haruumi. The problem is, Ken is not an expert in Japanese encoding. I've told him about the half-width kana, and he's working to find a solution. Hopefully he can modify the kana style soon. In the meantime, at my request, Ken has changed the current v13 font from Hiragino Kaku to Hiragino Maru. It's not a final solution, but it should look better onscreen. Please download it and compare: http://www.hash.com/forums/index.php?showtopic=22274 (You can use the same .LNG file as before.) |
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Thanks luckbat.
That reminds me I talked with the Japanization staffs of a Windows version, We want to use full-width Japanese charactor, not used harf-width it, for a reason about easiness in seeing so far this time. In other words it will obey a guideline of Apple, furthermore, looks of AnimationMaster jp.ver. becomes not cheep. please say to Ken. "may have to coordinate a layout of GUI parts". By the experiment that I performed here, it follows that there is the need in some of a text field on options panel. ( see http://www.sbrain.org/zenkaku.jpg ) In the other places, there seems to be no need to change. ( It is not yet certain. ) ありがとう luckbat. そういえば、Win版の日本語化スタッフと話したのだけど、 私たちは、見やすさの理由から、今回は全角の日本語キャラクターを使いたいと思ってるんだ。今までみたいな半角キャラクターでは無くね。 これはAppleのガイドラインを守ることになるし、なにより日本語版アニマスの見た目がチープじゃなくなるのがいいと思うんだよね。 だから、Kenに「GUIパーツのレイアウトをいじることになるかもしれない」って言っておいてください。 私たちがやった実験によれば、オプションパネルのいくつかのテキストフィールドで問題があったよ。( http://www.sbrain.org/zenkaku.jpg を見てね。) 他の部分は変更する必要がないみたいです。( まだ確実ではないけれど。) |
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Haruumiさん、ありがとうございます。
Thank you, Haruumi. この問題についてHashのKen Baer氏に説明しました。 彼は、この問題がすべてのMacアニマス・ユーザに影響すると言いました。 I explained this problem to Ken Baer of Hash. He said it was a problem for all Mac A:M users. 修理したと言いました。 ベータ5で解決されるです。 He says he fixed it. The problem will be solved in beta 5. |
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1回目報告です。2重解放してるみたいで起動時いくつかのプラグインを読み込み失敗します。
----------------------------------------------ここからログ Dll_CallDeferredDllMains() called from main() Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x1ca5be0; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x1ca4830; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x82613b0; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x8262330; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x8263560; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x8265c80; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x8267750; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x826b090; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x8265370; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x82cb070; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0x82ce900; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug Animation Master(6080,0xa000ed98) malloc: *** Deallocation of a pointer not malloced: 0xb; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug |
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[Webmaster]
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キャプチャー画像をアップロードしていただければ
該当部分がハッキリとわかってHash側にも伝わりやすいかと。 また、どのように修正ですれば良いかがわかっている場合は それも画像として作成し、アップロードしていただければ 作業がよりスムーズに進むのではないかと思います。 まとめて報告するかどうかですが、キャプチャー画像の用意の手間や 他の人との報告重複などを考えると、こまかく報告していただいたほうが よいのではないかと思います。 |
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[new face]
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とりあえず、プロジェクトの保存でダイアログのバーなどの文字が化けています。
こういうのは captureして uploadしたほうがいいでしょうか? また、まとめて報告するのと、こまかく報告するのとどちらがいいでしょうか。 |
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[regular]
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とりあえずテスト開始してみました。
いきなり半角カナだらけで、Mac用のアプリケーションとしてはまずい (ガイドライン違反な)気がしましたが、スペース的な問題で仕方ないのでしょうか? あと、確認なのですが、こちらでResMergerなどをつかって.rsrc→リソースファイルに変換し、 ResEditで編集・・とかは、しないほうがよいのかな? |
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[regular]
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アニマスのMacのv13.0ベタ4は、ここにあります。
Animation:Master v13.0 beta 4 for MacOS is available here. http://www.s1.hashmirror.com/ftp/pub/updates/osx/AM2006/Beta/TigerInstall13.zip |
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